18 sierpnia 2017
Dodane przez admin dnia August 20 2017 20:52:50

Wycieczka do Gdańska 2 sierpnia 2017 r.

We wtorek 2 sierpnia 2017 r. uczniowie naszej szkoły mieli okazję wybrać się na wycieczkę autokarową do Gdańska.
Dzięki uprzejmości Wicewojewody Pomorskiego, Pana Mariusza Łuczyka, mogliśmy zwiedzić Urząd Wojewódzki, gdzie dowiedzieliśmy się, czym zajmują się pracujący tam urzędnicy, a także dostaliśmy miłe upominki.
Wyposażeni w prowiant, z profesjonalnym przewodnikiem u boku wyruszyliśmy następnie do Muzeum II Wojny Światowej. Obejrzeliśmy wystawę, która ukazywała obraz wojny oczami dziecka.
Następnie przeszliśmy po uroczych starych, brukowanych uliczkach Gdańska oraz zwiedziliśmy Kościół Mariacki - największy na świecie kościół ceglany.
Potem wąskimi uliczkami doszliśmy do słynnej fontanny Neptuna i Dworu Artusa, a stamtąd nad Motławę i do gdańskiego Żurawia. Przeszliśmy wśród straganów Jarmarku Dominikańskiego i wsiedliśmy na pokład statku wycieczkowego, którym odbyliśmy godzinny rejs na Westerplatte.
Tam mieliśmy niecodzienną okazję wejść na teren jednostki straży granicznej , a także zwiedzić łodzie oraz statek straży.
Ostatnim punktem naszej wycieczki było zwiedzanie umocnień Westerplatte, wartowni numer 1, ruin koszar a także i Pomnik Obrońców Wybrzeża. U stóp wysokiego obelisku rozciąga się napis "Nigdy więcej wojny".
I to był już, niestety, ostatni punkt naszej wycieczki. Na koniec kupiliśmy sobie drobne pamiątki, pożegnaliśmy nasze miłe Panie przewodniczki i wsiedliśmy do autokaru, który już na nas czekał. Pogoda nam dopisała, wracaliśmy więc z uśmiechem na twarzach, choć troszkę zmęczeni.